Cuti sem 3 minggu

Sepanjang cuti sem yang tak seberapa panjangnya ni, banyak yang aku dapat,, pengajaran dan ilmu baru.

      Pada mulanya, aku hanya mahu memperluas ilmu dalam bidang programming. Mula la belajar java sendiri. Belajar sorang2 dengan laptop. Tapi best ! Bukan java je, html, python, ruby api pun ada ! memang ni basic je, terutama untuk noob macam aku, yang hanya ada basic html dgn c++.. Boleh klik kat sini kalau nak belajar Code Academy.

      Lepas tu, belum habis belajar lagi java ni, mula menjejakkan kaki dalam bisnes online. fuh. Memang la baru. Mula2 memang segan sangat nak promote. Tapi itulah strategi bisnes, xpromote xde untung. Terpaksa juga la bisnes ni sbb ptptn dah dibatalkan, n duit ybr pulak masuk dalam 3 bulan lagi. Padahal next week dah start sem baru. Memang semput la xde duit nak belanja... Alhamdulillah ada juga untung cket, buat permulaan. Bisnes apa? ^^, of coz baju n aksesori wanita. macam blouse, tshirt muslimah n telekung :) Kalau rasa baik hati nak like boleh like kat sini Zara Zanirah Cottage.

Dugaan :

Dugaan paling perit nak terima ialah bila aku tak dapat join FSP (Finishing School Program) anjuran alumni u awal2 cuti haritu. Hancur sangat hatiku, sedih memang sangat-sangat. FSP ni pasal career, n working environment. Memang khas dibuat untuk 4th year student. Memandangkan aku baru 1st year student, oleh itu, org atasan tak bagi.. huaarghh :"( Dia akan ajar kita cara buat proposal, presentation, etika makan kat hotel, pasal self development n macam2 lagi. yang paling best,, FREE. **kalau tak free aku malas jugak nak g, lagi2 wat kat hotel. huhuhu ** Takpelah bukan rezeki akuu.. nak wat cmne :"( Allah knows the best.

Lain-lain :

Dalam 3 minggu ni jugak aku sibuk menguruskan dokumen perjanjian dgn ybr. Syukur sgt dpt.. Nak harap JPA, hurm, xtau la boleh dapat ke x.

& lagi satu, 28 Februari 2013 adalah detik bersejarah bagi sepasang mempelai Fairul Ikmal dan Fairuz ,, abg sepupu aku ** Kenduri belah lelaki hari ahad ni, kalau nak hadir bagitaulah, kat klang. hee. 3 hb pagi2 lagi aku akan bertolak ke kuantan. menjalani sem baru dan buku baru & subjek baru. Alhamdulillah xde fail.


Impian :

Aku harap, aku xsusahkan family aku pasal duit. N hope sgt untung banyak supaya leh cover duit belanja. N impian jugak sem ni nak lebih serius dalam pelajaran.

Penutup :

Insha allah kalau sempat nak post pasal syarat-syarat dan cara menguruskan pinjaman bank rakyat (ybr)... n tak nak putus asa dan lebih maju ke hadapan. Semoga aku termasuk dalam golongan orang yang beriman dan bertaqwa.. amin....




2 comments:

  1. "Hai semua
    LEONARDO DORA Syarikat pinjaman itu kembali ke sini dan kini menyediakan pinjaman untuk cuti Krismas dan semua jenis peristiwa pada bulan Disember ini dan pinjaman untuk memulakan tahun baru. Perlu pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau memerlukan pinjaman ekuiti rumah untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda telah ditolak oleh bank dan agensi kewangan lain? Perlu penyatuan atau pinjaman gadai janji?
    Kami berada di sini untuk memberikan kesulitan kewangan kepada semua orang yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil dan melabur dalam perniagaan dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Pinjaman kami adalah dari $ 5,000 hingga $ 50, 000,000.00 dolar juga membayar dalam euro. peso dan sebarang mata wang pilihan anda.
    Hubungi kami hari ini melalui e-mel; (leonardodorafinance@gmail.com) untuk memohon.

    ReplyDelete
  2. Saya Achmad Halima Saya ingin menyaksikan karya baik ALLAH dalam hidup saya untuk orang-orang saya yang tinggal di sini di Indonesia, Asia dan di beberapa negara di seluruh dunia.
     Saya saat ini tinggal di sini di Indonesia. Saya seorang janda dengan empat anak dan saya terjebak dalam situasi keuangan pada Maret 2017 dan saya harus membiayai kembali dan membayar tagihan saya,
    Saya adalah korban penipuan kredit 3-kredit, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang yang berutang, saya dibebaskan dari penjara dan saya bertemu dengan seorang teman, yang saya jelaskan situasi saya dan kemudian memperkenalkan saya kepada perusahaan pinjaman bahwa ALEXANDER ROBERT LOAN FIRM dapat diandalkan.
    Untuk orang-orang yang mencari pinjaman? Jadi Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman di internet penipuan di sini, tetapi mereka masih sangat nyata di perusahaan pinjaman palsu.
     Saya mendapatkan pinjaman dari ALEXANDER ROBERT LOAN FIRM sebesar Rp900.000.000 dengan sangat mudah dalam waktu 24 jam yang saya lamar, jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan baik ALLAH melalui ALEXANDER ROBERT LOAN FIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya menyarankan jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi ALEXANDER ROBERT LOAN FIRM. hubungi mereka melalui email:. (alexanderrobertloan@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (achmadhalima@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau ingin prosedur untuk mendapatkan pinjaman.

    ReplyDelete

Terima kasih atas kritikan membina :')