Lepas ni anda tak bosan dah !



Bosan yang tak pernah bosan menjengah,
bosan melihat aku yang kebosanan,
memikirkan sesuatu yang tak bosan,
supaya hilang kebosanan

(bosan kan baca ni) HAHA T.T

Ok jum tengok kat bawah ni ada tak cara nak hilangkan bosan...




takde?? adelah cek la betul2....



YOU ARE SEEKING A FRIEND ? 


Nope, salah!



YOU FEEL LIKE A LOOSER ?


Nope, salah jugak!



Fikir la betul-betul. fikir yang mana satu cara terbaik untuk hilang bosan tu..


Ok kalau tak dapat jumpa, jawab dulu teka teki ni;

* Dalam banyak-banyak binatang, binatang apa yang takde ekor? *

Jangan tengok jawapan. tak aci. at least pikir 30saat. Control your powerful mind. think...


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Jawapannya
Banyak, semut, lalat, ketam banyak lagi la... 
Pergh soalan senang mcm ni xbest la kn.

soalan kedua ;


Al-Farabi merupakan tokoh ternama pada zaman kegemilangan islam dahulu. Bidang apakah yang beliau banyak beri sumbangan ?

A  Mathematics
B  Chemistry
C  Geography
D  Philosophy

Pergh ni soalan KOS haritu.

tak tahu la tu.... hehe

kali ni open to google. boleh search baca kisah hidup al-farabi ni. menarik tau

:)

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
jawapannya 
A=1 , B=2, C=3, D=4

C + 2D -3B - A + 2A - B = ( Jawapan )

Simple Math je :)

Ya Allah, jika ilmu ku yg sedikit ini tidak memberi manfaat kepada orang lain,, maka janganlah pula ilmu ini membawa keburukan kepada orang lain.

Soalan ketiga ;


Sekarang anda bosan lagi tak ?


Jawapannya tidak! yahoo (soalan ni senang sangat sbb tu la bg tau je jawapannye)


Sebenarnya, bosan akan hilang saat kita fokus memikirkan sesuatu. Pernah tak kalau kawan korang tanya soalan kat korang, contoh soalan math laa, susah ni, tapi korang terel so korang bersungguh-sungguh nak terangkan kat kwn korang yg xtau ni......... sampai korang termiss lagu feveret korang padahal tgh pakai mp3. :) ibaratkanlah. macam tu la kalau korang btl2 fokus. The powerful of mind. ngeh3 :angkatkening:

sekian assalamualaikum.




1 comment:

  1. Saya Achmad Halima Saya ingin menyaksikan karya baik ALLAH dalam hidup saya untuk orang-orang saya yang tinggal di sini di Indonesia, Asia dan di beberapa negara di seluruh dunia.
     Saya saat ini tinggal di sini di Indonesia. Saya seorang janda dengan empat anak dan saya terjebak dalam situasi keuangan pada Maret 2017 dan saya harus membiayai kembali dan membayar tagihan saya,
    Saya adalah korban penipuan kredit 3-kredit, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang yang berutang, saya dibebaskan dari penjara dan saya bertemu dengan seorang teman, yang saya jelaskan situasi saya dan kemudian memperkenalkan saya kepada perusahaan pinjaman bahwa ALEXANDER ROBERT LOAN FIRM dapat diandalkan.
    Untuk orang-orang yang mencari pinjaman? Jadi Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman di internet penipuan di sini, tetapi mereka masih sangat nyata di perusahaan pinjaman palsu.
     Saya mendapatkan pinjaman dari ALEXANDER ROBERT LOAN FIRM sebesar Rp900.000.000 dengan sangat mudah dalam waktu 24 jam yang saya lamar, jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan baik ALLAH melalui ALEXANDER ROBERT LOAN FIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya menyarankan jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi ALEXANDER ROBERT LOAN FIRM. hubungi mereka melalui email:. (alexanderrobertloan@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (achmadhalima@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau ingin prosedur untuk mendapatkan pinjaman.

    ReplyDelete

Terima kasih atas kritikan membina :')