Cinta pada coding :')




I want to be good programmer ! haha tak sabar nya nak main coding. tangan dah gatal. (walaupun baru belajar basic je ==')

Nak buat software : yang mana pasal history & culture.

Berkaitan dengan cara hidup, pemerintahan, budaya dan agama. Dan mengikut tahun. Bermulanya satu pengembaraan tanpa batasan... HAHAHA. Menu = globe. boleh tukar tahun :) boleh nampak kat menu perkembangan agama dari semasa ke semasa. Dan ada sejarah perkembangan dan pergulingan sesuatu tampuk pemerintahan tersebut...

Objektif utama 
 Nak memperkenalkan sejarah islam. Zaman kegemilangan islam suatu masa dahulu dimana masyarakat islam sangat cintakan ilmu dan cintakan budaya itu. Sains dan agama tidak asing dalam kehidupan mereka. Malah mereka mampu bersaing dengan para pengkaji barat dalam semua bidang. ( Matematik, Fizik, Perubatan, Farmasi, Astronomi, Geografi, Sociologi, Filosofi dan banyak lagi. )

Malah, mereka bukan sahaja pakar dalam satu bidang sahaja, tetapi dalam pelbagai bidang. Sebagai contoh, Abu Ali al-Hassan Ibn al-Haytham mahir dalam bidang matematik, fizik, astronomi dan filosofi. Abu Yusuf Ya'qub Ibn Ishaq (Al-Kindi) telah memberi sumbangan dalam bidang fizik, matematik, geografi, astronomi dan kima. 


& one of my cita-cita is to build the first International Islamic Research Centre that will be beneficial to all Muslim countries. Ameen. 



Insha allah suatu masa nanti. 5 tahun dari sekarang :') You don't read history. You enjoy it !


Oh ya ! Haa kenapa lelaki lebih expert drpd perempuan bab-bab komputer ni ?

1. Sebab lelaki ada ramai kawan & minat yang sama
Kalau perempuan tak ramai minat sgt benda camni, jadi susah sikit dia nak update-to-date n nak belajar or kongsi idea gila pun susah sikit. Jadi nak tak nak dia terpaksa ber"kawan" dengan lelaki & terpaksa la buat muka tak malu tanya ni mcm mne ni.. hendak seribu daya. chaiyok ! ( walaupun benda tu benda simple je -- noob la katakan)

2. Haa mungkin dia tak ada adik beradik lelaki
Susah la kalau tak ada adik-beradik lelaki kan,.. susah lagi kalau bapak dia pun tak minat. Kalau ada abang / adik senang la sikit nak tuntut ilmu ni. (saya hanya ada seorang adik lelaki. walaupun kami ada minat yang sama tapi dia masih tak boleh challenge saya! haha)


sekian sahaja coretan hari ini. salam muhibbah.



1 comment:

  1. Saya Achmad Halima Saya ingin menyaksikan karya baik ALLAH dalam hidup saya untuk orang-orang saya yang tinggal di sini di Indonesia, Asia dan di beberapa negara di seluruh dunia.
     Saya saat ini tinggal di sini di Indonesia. Saya seorang janda dengan empat anak dan saya terjebak dalam situasi keuangan pada Maret 2017 dan saya harus membiayai kembali dan membayar tagihan saya,
    Saya adalah korban penipuan kredit 3-kredit, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang yang berutang, saya dibebaskan dari penjara dan saya bertemu dengan seorang teman, yang saya jelaskan situasi saya dan kemudian memperkenalkan saya kepada perusahaan pinjaman bahwa ALEXANDER ROBERT LOAN FIRM dapat diandalkan.
    Untuk orang-orang yang mencari pinjaman? Jadi Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman di internet penipuan di sini, tetapi mereka masih sangat nyata di perusahaan pinjaman palsu.
     Saya mendapatkan pinjaman dari ALEXANDER ROBERT LOAN FIRM sebesar Rp900.000.000 dengan sangat mudah dalam waktu 24 jam yang saya lamar, jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan baik ALLAH melalui ALEXANDER ROBERT LOAN FIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya menyarankan jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi ALEXANDER ROBERT LOAN FIRM. hubungi mereka melalui email:. (alexanderrobertloan@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (achmadhalima@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau ingin prosedur untuk mendapatkan pinjaman.

    ReplyDelete

Terima kasih atas kritikan membina :')