Sahabat Dunia Akhirat

I never knew the meaning of friendship till i realize how hard it would be without you all <3 
zati, ash, pqah, peha, zati hassan, kema, una, husna, aten, syera, lina & alin...


Sejak sekolah rendah, aku tidak ada kawan baik. Bukan tiada yang menganggap aku kawan baik, tetapi diri aku sendiri yang tidak menganggap mereka kawan baik (bukan bermaksud mereka kawan yg tidak baik). Aku tidak selesa, malah rasa pelik jika terlalu rapat sehinggakan kemana-mana berteman. Mindaku terdidik sejak kecil agar berdikari dan tidak bergantung pada orang lain. Oleh itu, aku sentiasa keseorangan, malahan aku juga rasa malas menemani mereka kerana mereka lambat. Masa itu amat berharga bagiku. Aku juga tidak suka menunggu orang.

Begitu juga di sekolah menengah rendah. Aku bertukar sahabat sewaktu form2. Aku juga pelik bagaimana aku boleh membuang seorang insan yang dulu aku selalu bersamanya. Hal ini tidak disedari aku sehinggakan insan itu meluahkan rasa kpd aku. nad, kimi, asma, hajar, nina, zulfa, zatyl.. You all are great. I miss you. 

Kemudian aku sambung belajar di mrsm. Aku tiada rakan akrab. T.T waktu ni baru aku sedar yang aku perlukan teman. Thanx to izz sudi jadi teman aku <3 N tlg aku mcm2. waktu ni la aku mula belajar erti sabar. kerana izz seorang yang tidak boleh tidak berteman. kemana-mana pasti inginkan teman.... dan aku mula berlatih ber"teman". Dan waktu ini aku bukanlah seorang yg baik. Aku tidak tahu kenapa aku mudah dipengaruhi perasaan cemburu, benci dan terpengaruh dgn kata-kata orang. Kini aku kesal.

Masuk ke asasi, aku hanya rapat dengan kawan-kawan sekelasku. Tidak dikira kawan akrab tetapi geng. Hanya mereka aku kenali... Aku bukan seorang yang peramah. Malah roomate aku ada seorang sahaja. Dan di sem-2 dia telah berpindah belajar di tempat lain. Tinggal la aku keseorangan kucar kacir. Waktu ni aku hanya menumpang ihsan daripada rakan Mrsm aku dulu.... ika.  You are to kind. Thx for everything. including her roommates, ruby and emy :) Di sem 3 pula aku roomate dengan zati n meet 2 new friends. Afaf & Wanis. Diorang ajar aku erti kelembutan. bagaimana untuk menyayangi dan menghargai seorang rakan. they both are awesome. very friendly and wonderful + beautiful. 

And now, in degree, are the amazing part of my life. From them, i changed myself a lot. To be a professional muslimah. Mereka mengingatkan aku tentang Allah, tentang Rasulullah, tentang pelajaran. They all are perfect. Cukup sempurna dalam hidup aku. Mereka ajar aku erti sahabat. erti sahabat sejati yang saling menyayangi dan menghargai .... mereka juga sering memberi nasihat dan teguran berhikmah. Walaupun mereka juga mengajarku erti ke'best'an drama korea.. haha but its okay ! 


you are amazing + awesome + wonderful
zati, ash, pqah, peha, zati hassan, kema, una, husna, aten, syera, lina & alin...


Sahabat sejati adalah sahabat yang bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah. 
Aku bersyukur kerana dikurniakan sahabat yang baik yang sentiasa mengingatkanku erti ketaqwaan. Hanya Allah yang boleh membalas jasa dan pengorbanan kalian. jzk.




1 comment:

  1. Saya Achmad Halima Saya ingin menyaksikan karya baik ALLAH dalam hidup saya untuk orang-orang saya yang tinggal di sini di Indonesia, Asia dan di beberapa negara di seluruh dunia.
     Saya saat ini tinggal di sini di Indonesia. Saya seorang janda dengan empat anak dan saya terjebak dalam situasi keuangan pada Maret 2017 dan saya harus membiayai kembali dan membayar tagihan saya,
    Saya adalah korban penipuan kredit 3-kredit, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang yang berutang, saya dibebaskan dari penjara dan saya bertemu dengan seorang teman, yang saya jelaskan situasi saya dan kemudian memperkenalkan saya kepada perusahaan pinjaman bahwa ALEXANDER ROBERT LOAN FIRM dapat diandalkan.
    Untuk orang-orang yang mencari pinjaman? Jadi Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman di internet penipuan di sini, tetapi mereka masih sangat nyata di perusahaan pinjaman palsu.
     Saya mendapatkan pinjaman dari ALEXANDER ROBERT LOAN FIRM sebesar Rp900.000.000 dengan sangat mudah dalam waktu 24 jam yang saya lamar, jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan baik ALLAH melalui ALEXANDER ROBERT LOAN FIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya menyarankan jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi ALEXANDER ROBERT LOAN FIRM. hubungi mereka melalui email:. (alexanderrobertloan@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (achmadhalima@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau ingin prosedur untuk mendapatkan pinjaman.

    ReplyDelete

Terima kasih atas kritikan membina :')